FENOMENA STRATEGI 5B - KAEDAH TERBAIK PELAJARI EMAS PERAK

Thursday 1 March 2012

Tips Membuat Tabungan

Hari ini saya nak share tentang bagaimana sesorang itu boleh jadi kaya dan berjaya walaupun sekarang kedudukan kewangannya tidak stabil... tetapi saya yakin selepas anda mengikuti apa yg saya akan share sebentar lagi ianya akan banyak merubah tarikan kewangan anda.. it's like money magnet... Ada 6 cara utk membuat tabungan...
1. 10% Simpanan Tetap yg bermaksud simpanan ini tidak boleh digunakan spt simpanan Emas, ASB dsb. Duit ini spt telur angsa Emas.. hanya ambil duit keuntungan saja...
2. 10% Simpanan Pembelajaran... iaitu duit ini digunakan utk membeli buku, bayar utk seminar/kursus, menyambung pelajaran... demi meningkatkan ilmu didlm biz...
3. 10% Simpanan utk anda membelanjakan diri anda... bermaksud bagi reward utk diri sendiri setiap 2 bulan, spt anda pergi holiday, spa tempat2 yg mahal dan berpretij, manjakan diri anda sbb anda telah penat berkerja...
4. 10% Simpanan Jangka Panjang... yg bermaksud simpanan utk anda membeli bangunan, rumah, kereta mewah atau sbgnya..
5. 55% Perbelajaan Wajib - iaitu bil2 yg perlu anda lunaskan, makan minum, semua perbelanjaan yg mengurus kehidupan seharian... jika perlu ikat perut maka terpaksa buat sementara waktu sehingga anda bebas dr segala bebanan....
6. 5% Simpanan utk bersedekah... Jangan lupa utk bersedekah kpd mrk yg wajib memerlukan bantuan... ingat lagi kerap kita bersedekah lebih kerap rezeki dtg kpd kita...

So saya berharap perkongsian ini dpt manafaat setiap org... saya telah lakukan dan byk membantu saya di dlm kehidupan dan biz saya... insyaAllah next time i will share more in biz method...

No comments:

Post a Comment